З метою сталого забезпечення зв’язку в цей напружений час НКЕК, НЦУ, ТЕЛАС, Мінцифри України разом з мобільними операторами ПрАТ "Київстар", ПрАТ "ВФ Україна" та ТОВ "лайфселл" оперативно напрацювали рішення для забезпечення тимчасової можливості громадянам України у разі відсутності покриття домашнього оператора, користуватись послугою національного роумінгу на території всієї країни з можливістю отримання електронних комунікаційних послуг (голосових дзвінків та передачі національних SMS-повідомлень), а також мати можливість виконувати дзвінки на короткі номери 101, 102, 103, 104, 1545 в мережі мобільного оператора, покриття якого наявне.
07 березня 2022 року мобільні оператори Київстар, Vodafone Україна й lifecell оголошують про запуск національного роумінгу в Україні. Це означає, що абоненти зможуть переключатися на мережу інших операторів у випадку, коли немає можливості використовувати сигнал свого мобільного оператора.
Перш за все національний роумінг буде підключений в зоні бойових дій (Харківська, Херсонська, Сумська, Полтавська, Дніпропетровська, Запорізька, Донецька, Луганська, Кіровоградська та Миколаївська області), далі - у Чернігівській, Житомирській, Черкаській та Вінницькій областях і згодом на всій території України. Тобто, при зникненні зв’язку свого оператора абонент зможе підключати вручну зв'язок від іншого оператора.
Наразі національний роумінг доступний для голосових дзвінків та SMS-повідомлень по Україні. Спочатку національний роумінг буде підключено для абонентів контрактного підключення і протягом трьох наступних днів будуть долучені абоненти передплаченого зв’язку.
Що треба знати про використання національного роумінгу для абонентів:
назва мережі може змінитись на ту, потужності якої використовуються;
національний роумінг не потребує додаткової плати від абонентів;
тарифікація дзвінків та SMS відбувається згідно із тарифним планом вашого оператора.
Як підключитись до мережі іншого оператора:
Відключити автовибір мережі, а саме: для Android: Налаштування – Мобільна мережа (чи Підключення) – Оператор; для iOS: Параметри – Стільникові дані – Вибір мережі.
Знайти й вибрати доступну мережу: VodafoneUA, UA-KYIVSTAR чи LIFECELL.
Якщо зареєструватися не вдалось, спробувати ще раз або вибрати іншу мережу.
Перевірити можливість проходження дзвінка, SMS.
Якщо не вдалося підключитися до мережі іншого оператора, абоненту варто спробувати перезавантажити свій телефон.
Важливо: раз на день намагатись повернутись (підключитись) до мережі свого оператора: вручну або увімкнувши автовибір мережі.
Звертаємо увагу на те, що підключення національного роумінгу передбачає значне навантаження на мережі операторів. Відтак це може впливати на якість роботи деяких послуг.
Ви маєте увійти під своїм обліковим записом