Мінцифри вперше в Україні провело детальне дослідження підключення соціальних об’єктів до фіксованого інтернету, зокрема – шкіл.
Метою було визначити, які українські школи підключені до оптоволоконних ліній, а які – ні.
При дослідженні використовували три джерела інформації:
- офіційна звітність навчальних закладів (ЗНЗ);
- опитування об’єктів соціальної інфраструктури;
- результати тендерних процедур за 2019–2020 роки.
При визначенні наявності оптоволоконного підключення брали до уваги не тільки технологію, а й швидкість з’єднання, яка притаманна винятково волоконно-оптичним технологіям. Вона мала становити не менше 30 Мбіт/с. Але якщо йдеться про цілі Мінцифри, то для того, щоб учням та вчителям отримувати необхідний для навчального процесу контент та ефективно працювати онлайн, необхідно не менше 100 Мбіт/с. До речі, це відповідає ініціативі Європейського Союзу Gigabit Society.
Зрозуміло, що деякі школи, які розташовані здебільшого у великих містах, можуть дозволити собі підключитись до швидкісного інтернету коштом місцевого бюджету. Але існують тисячі шкіл по всій країні, які потребують допомоги держави у цьому питанні.
Протягом 2019–2020 років були проведені тендери на підключення до інтернету та прокладання локальних мереж майже у 10 тис. українських шкіл.
Але, незважаючи на це, за даними дослідження, ситуація й досі не дуже втішна:
- Всього шкіл в Україні – 16 317.
- Мають підключення до інтернету за допомогою оптоволоконних технологій – 9 773 (60%).
- Не мають – 6 544 (40%).
Мінцифри прагне вдосконалити своє дослідження.Як і будь-яке дослідження, має похибку, адже звітність заповнюють люди, а вони можуть робити помилки. Працюючи над дослідженням, Мінцифри зіштовхнулося з низькою компетентністю фахівців, які працюють у місцевих адміністраціях та не мають базових цифрових навичок.
Тому для вдосконалення свого дослідження розробили інтерактивну мапу, де можна знайти будь-яку українську школу та перевірити дані щодо підключення. Скористатись мапою можна на сайті за посиланням https://thedigital.gov.ua/bb_schools. Якщо ви знайшли невідповідність даних реальній ситуації – заповніть, будь ласка, гугл-форму, яка розташована під інтерактивною мапою.
На інтерактивній мапі передбачено чотири варіанти пошуку шкіл:
Автоматичне визначення вашої локації (у лівому куті мапи)
- За IDF – ідентифікатором школи у реєстрах (у стовбці праворуч)
- За назвою школи (у стовбці праворуч)
- За назвою населеного пункту (у стовбці праворуч)
Як Мінцифри планує вирішувати проблему з відсутністю підключення до оптики у школах?Наразі Мінцифри активно займається розробленням Національного плану розвитку широкосмугового доступу до інтернету (ШСД). До нього обов’язково будуть внесені й школи, що не мають такого підключення.
Відомо, що оператори не заходять у невеличкі села через високий термін окупності таких інвестицій. Завдяки допомозі з боку держави строк окупності таких інвестицій можна скоротити, Окрім того, Мінцифри активно працює над спрощенням діяльності операторів та провайдерів.
Важливо, що таким чином не тільки школи отримають якісний інтернет: можливість підключитися з’явиться й у мешканців сіл та містечок, де розташовані школи.
Окрім того, Мінцифри також працює над вдосконаленням тендерних процедур щодо підключення соціальних об’єктів до інтернету. Зокрема, йдеться про їх автоматизацію, що значно мінімізує корупційні ризики.
Типичная тендерная ситуация
А Аватора знаем, у него есть правильные радиоканалы. Но конкретно про конкретные школы - это нужно смотреть.
Все не совершенно)))
Работники МОН, ясно дело профаны в сетях и телекоммуникациях, не сформулировали вменяемую постановку задачи, не разработали типового Технического задания по информатизации школы. На местах областные и районные управления освиты просто не понимали как решить задачу и потратить бюджет.
Вы должны войти